Špičkoví lékaři, moderní technologie a komplexní péče napříč medicínskými obory pod jednou střechou – to vše nabízí prémiová Klinika Agel Plus. Ředitel Kliniky Pavel Sibřina vysvětluje, proč se zdraví stává prioritní investicí.
„Prémiovou péči nabízíme ve čtyřech českých městech, v Praze ji ale poprvé máme v samostatné budově, nikoli jako součást klasické polikliniky,“ vysvětluje Pavel Sibřina. Nová Klinika, jež svůj domov našla ve zrekonstruované budově bývalého zdravotnického střediska z roku 1923, je podle něj „vybroušeným diamantem“ skupiny Agel miliardáře Tomáše Chrenka, který chce českou prémiovou zdravotní péči posunout na novou úroveň.
„Prémiová péče není jen kvalitní léčba. Je to také efektivní organizace, díky níž pacient tráví minimum času čekáním,“ vysvětluje Sibřina. Každý pacient má k dispozici osobní koordinátorku, která zajišťuje termíny, doprovází ho mezi ordinacemi a komunikuje s jeho okolím, například s manželkou, asistentkou či tajemníkem. U nejkomplexnějších balíčků je zdravotní konzultace dostupná 24 hodin denně sedm dní v týdnu. „Personalizovaný přístup a znalost konkrétního pacienta jsou budoucností prémiového zdravotnictví a Agel si na nich velmi zakládá,“ doplňuje Sibřina.
Největším impulzem pro otevření nové Kliniky bylo pro Agel období pandemie, celosvětový trend dlouhověkosti a větší informovanost o civilizačních nemocech, ať už jde o obezitu, Alzheimerovu chorobu, nebo například rakovinu tlustého střeva, která je v Česku velkým problémem. „Lidé už dnes zdraví víc vnímají jako investici a chápou, že klíčem k dlouhému a spokojenému životu je prevence,“ konstatuje ředitel Kliniky.
Nová Klinika na Vinohradech slibuje all-in-one péči, která podle Sibřiny v Česku nemá obdoby. „U nás najdete vše pod jednou střechou – od lékařů primární péče a odborných specialistů až po fyzioterapii, stomatologii nebo třeba estetickou chirurgii,“ vyjmenovává.
Zvláště hrdý je na rozsah diagnostiky, který je podle něj v Česku nevídaný. „Opravdu jsme se spolu s panem majitelem snažili nabídnout našim pacientům na nové klinice ten největší komfort. Na nové vinohradské klinice může člověk na pár metrech absolvovat kompletní vyšetření, ať už je to rentgen, CT, magnetická rezonance, denzitometr, nebo mamografie. V zásadě nemusíme pacienta posílat nikam jinam,“ vysvětluje výhodu oproti konkurenci a vyzdvihuje, že na nejmodernější přístroje je Klinika opravdu bohatá.
„V oblasti fyzioterapie a rehabilitace máme kryokomoru, barokomoru, dále třeba přístroj iMoove, který skrz počítač monitoruje pohyby člověka a jeho držení těla. V sekci estetiky se můžeme pochlubit sérií high-tech přístrojů určených například k odstranění vrásek a žilek, eliminaci celulitidy, liftingu, redukci tuku nebo řešení problematiky chrápání. Průlomem je patentovaná metoda fyzioterapie břicha, na kterou máme vyhlášenou specialistku ve střední Evropě,“ zmiňuje.
Pokud se objeví vážnější zdravotní problém, může Klinika využít celou síť Agelu. „Provozujeme desítky nemocnic, poliklinik, laboratoří, takže v případě potřeby můžeme pacientovi ihned zařídit péči na jiném agelovském specializovaném pracovišti,“ popisuje sílu a výhodu celé zdravotnické skupiny Agel.
Nová Klinika bude i nadále nabízet jednorázové hloubkové preventivní prohlídky, celoroční programy péče a nově rovněž jednooborové balíčky – typicky gynekologickou či těhotenskou péči – nebo balíčky, jež jsou podle Sibřiny v Česku ojedinělé. „Třeba balíček Krásný úsměv kombinuje estetiku, dermatologii a stomatologii s ortodoncií. Pacient může absolvovat procedury od liftingu obličeje a odstranění vrásek přes botox až po úpravu chrupu, bělení nebo fazety,“ popisuje Sibřina. Klinika nabídne také rodinné balíčky s péčí o děti i dospělé, včetně specialistky na pediatrii a neonatologii.
Mezi nejžádanější služby prémiové péče dosud patřily hloubkové jednorázové prohlídky. „Pacient byl opravdu prověřen řadou specialistů během jednoho až dvou dnů – absolvoval návštěvy desítek specialistů, které by ve standardním režimu zabraly třeba i šest měsíců a bylo by nutné obejít větší množství pracovišť,“ vysvětluje ředitel nové Kliniky.
Přestože Klinika využívá nejmodernější technologie včetně umělé inteligence k vyhodnocování rentgenů a CT snímků, Sibřina zdůrazňuje důležitost lidského faktoru. „U prémiové péče hodně bazírujeme na lidském faktoru. Moc dobře víme, že prémiová péče znamená, že mám svého člověka, který se mi věnuje, který mě zná,“ říká.
„Vždy na vás bude čekat člověk, který vás provází,“ zdůrazňuje. Přesto plánuje větší digitalizaci. Od příštího roku je v plánu umožnit části klientů objednávání prostřednictvím aplikace, byť z jejich průzkumu vyplynulo, že většině klientů prémiové péče aplikace nevyhovuje. „Chtějí mluvit s člověkem, nikoli s chatbotem řízeným AI,“ přiznává Sibřina.
Kdo vlastně prémiovou péči vyhledává? Podle Agelu rozhodně nejde o „high society“, jak by se mohlo zdát. „Typicky je to klient ze střední a vyšší střední třídy – střední, vyšší a nejvyšší management či úředníci, drobní a větší podnikatelé a jejich rodiny,“ popisuje cílovou skupinu. Významnou skupinou je firemní klientela – mnoho společností dnes platí nadstandardní péči svým zaměstnancům jako hodnotný benefit.
Rozdíly mezi muži a ženami jsou přitom značné. „Muži často volí to, co jim doporučí ženy. To je realita,“ směje se Sibřina. „Zatímco muži hledají služby podporující pracovní a sportovní výkon nebo potlačení únavy, ženy se mimo prevence soustřeďují i na estetiku a záležitosti spojené s dětmi a reprodukcí,“ dodává vážněji.
Kam směřuje prémiová péče v Česku? Sibřina vidí jasný trend: „Populace stárne, počet lidí potřebujících péči roste, zatímco personálu ubývá. Klienti budou náročnější a budou očekávat, že někdo za ně vše zorganizuje,“ předpovídá. Zásadní změnu podle něj přinese umělá inteligence. „AI proniká do všech oblastí zdravotnictví a během pěti až deseti let zásadně promění zdravotní služby,“ míní ředitel.
Druhou významnou změnou bude personalizace léčby. „Už dnes existují léčiva a antiagingové preparáty připravované přímo na míru jednotlivci. Tento trend souvisí s dlouhověkostí a vidíme ho i u nás,“ zamýšlí se Sibřina. Dodává, že Klinika už nyní experimentuje s telemonitoringem.
Budoucnost zdravotní péče v Česku obecně vidí Agel jasně: „V ideálním světě je to podle nás personalizace. I proto necílíme na to, abychom byli největší – chceme být ovšem nejlepší,“ uzavírá.
Využijte samostatný limit pro firemní benefity na prémiovou zdravotní péči na klinice AGEL PLUS. Spojujeme prevenci, diagnostiku i následnou péči na jedné adrese a bez zbytečného čekání.
Snižte absenci a fluktuaci. Zvyšte motivaci, spokojenost a loajalitu Vašich zaměstnanců.
Nabízíme programy, které zahrnují podporu zdravého životního stylu, komplexní zdravotní péči, nebo navrhneme individuální řešení pro Vaši firmu.